Kic-Drgas Joanna, doktor

dr Joanna Kic-Drgas

Telefon:
+48 61 829 29 22, pokój 108
 
E-Mail:
 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
Aktualne stanowisko:
  • adiunkt
  • asystent Redaktora czasopisma Glottodidactica (język niemiecki i język angielski)
  • członek Rady Programowej
  • opiekun pierwszego roku

Podstawowe dziedziny badań naukowych:
  • dydaktyka i metodyka nauczania języka obcego
  • dydaktyka i metodyka nauczania języka specjalistycznego
  • specyfika nauczania języka obcego w różnych grupach wiekowych (w szczególności wśród seniorów)
  • języki specjalistyczne (język gospodarczy, język techniczny)

Dydaktyka:
  • Język niemiecki w biznesie
  • Praktyczna nauka języka niemieckiego
  • Wirtschaftsdeutsch
  • Dydaktyka i metodyka nauczania języka specjalistycznego
 
Spis publikacji:

Monografia:
  • Kic-Drgas, J. (2013): Fremdsprachenlernen im Seniorenalter. Entwicklung und Evaluation von Lehr- und Lernmaterialien für Senioren, Wroclaw/Dresden: Quaestio/Neisse Verlag

Monografie zbiorowe:
 
  • Kic-Drgas, J. (2016) (red.): Menschen und Gedanken – Festschrift zum 70. Geburtstag von Professor. Dr. Habil. Bolesław Andrzejewski. Hamburg: Verlag Dr. Kovac, ISBN 978-3-8300-8985-8. (z Mrożewską, A., Nieroda-Kowal, A.)
  • Kic-Drgas, J. (2015) (red.): Literatur und Interkulturalität im Fremdsprachenunterricht am Anfang des 21. Jahrhunderts. Hamburg: Kovač Verlag, ISBN 978-3-8300-8282-8.
 
 
Artykuły:

  2017

  • Kic-Drgas, J. (2017):  "Aspects of intercultural Education in LSP Teaching".  In: Krawiec, M. (red.) Foreign Language Education and its Cross-Curricular Links, Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 95-106.
 
2016

  • Kic-Drags, J. (2016): "Do foreign language learners need failures?" In: Santalka: Filologija, Edukologija / Coactivity: Philology, Educology 2016, 24(1): 15–22.
  • Kic-Drgas, J. (2016): „Studienbegleitender Deutschunterricht in Polen – Eine Bedarfsanalyse unter Studierenden der Technischen Universität Koszalin“. W: Zeitschrift für interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 21. Jahrgang Nummer 1 (April 2016), 125-136. http://tujournals.ulb.tu-darmstadt.de/index.php/zif/article/view/800/801.
  • Kic-Drgas, J. (2016): "Sprache als Spiegel der DDR Zeit." W: Nieroda-Kowal, A.(red.): Die deutsche Sprache des ausgehenden 20. Jahrhunderts aus polnischer Sicht. Hamburg: Verlag Dr. Kovac, 145-157. 
2015
 
  • Kic-Drgas, J. (2015): "Innovative approach in LSP teaching at the university level." In:  Western Anatolia Journal of Educational Science; http://webb.deu.edu.tr/baed/giris/baed/index.php?lang=&menu_id=11, 186-198.
  • Kic-Drgas, J.(2015): "Nachrichtenvermittlung als Beispiel der Interdisziplinarität im Fachsprachenunterricht." W: Krawiec, M. (red.) Current Issues in Foreign Language Teaching and Learning. Regensburg: Sprachlit. 122-137
  •  Kic-Drgas, J. (2015): "Nowe oblicze filologii. Filologia- nie tylko nauka o języku."W:  Lingua ac Communitas, 25, 79-91.

2014

  • Kic-Drgas, J. (2014): “Effective Business English Teaching and Learning.” W: Global Management Journal, 82-87.
  • Kic-Drgas, J. (2014): „Dzieci a nauka języków obcych.” („Fremdsprachenlernen im Kinderalter”). W: Języki obce w szkole 1, Warszawa: FERSE, 92-98.
  • Kic-Drgas, J. (2014): „Translation in the ESP Teaching.” W: The Journal of Teaching English for Specific Purposes, 245-252.
  • Kic-Drgas, J. (2014): „Vokabellernen im Seniorenalter.” W: Kaczmarek- Ciepielewska, L. , Gorąca- Sawczyk Gabriela ( red.):  Glottodidaktik heute und gestern. Poznań; Wydawnictwo naukowe UAM, 149-157.

2013
 
  • Kic-Drgas, J. (2013): „Neue Perspektiven in der Bildung angehender Lehrer”. W: Glottodidactica XXXX/1, 79-91.
 
2011
 
  • Kic-Drgas, J. (2011): „Senior – (nie)zwykły uczeń w centrum zainteresowania glottodydaktyki".(„Senior – ein (un)gewöhnlicher Lerner im Fremdsprachenlernprozess”). W: Lingwistyka Stosowana III, 197‑209.
  • Kic-Drgas, J. (2011): „Senioren lernen Sprachen - psychodidaktische Grundlagen der Geragogik.“ W: Akten des XII. Internationalen Germanistenkongresses, Warschau 2010, Band 19, 67-71.
  • Kic-Drgas, J. (2011): „Ist ein Fremdsprachenlehrer ausschließlich ein Lehrer? – einige Überlegungen zur neuen Lehrerrolle im gegenwärtigen Bildungsprozess.“ W: Die Rolle der Fremdsprache in der Modernisierung des gegenwärtigen Bildungsprozesses,  Barnaul: Universität Barnaul, Rosja, 63-67.
  •  Kic-Drgas, J. (2011): „Zwischen Instruktion und Konstruktion – eine neue Perspektive für den Fremdsprachenunterricht im Seniorenalter.“ W: Scripta Neophilologica Posnaniensia XI, 39-49.
 
2010
 
  • Kic-Drgas, J. (2010): „Refleksja w nauczaniu języków obcych.” („Reflexion im Fremdsprachenlernen”).  W: Lingwistyka Stosowana II, 113-121.
  • Kic-Drgas, J. (2010): „Kommunikativer Ansatz im FSU im Seniorenalter.” In:  Скубневская, Т.В., Халина, Н.В. (отв. ред.): Проблемы межкультурной коммуникации в теории языка и лингводидактике: материалы IV-ой Международной научно-практической конференции. Ч. I / . – под ред. Л.С. Рапопорт. – Барнаул: АлтГПА, (”Probleme der interkulturellen Kommunikation in der Sprachtheorie und Glottodidaktik” 19-20 marzec 2010), Barnaul: Universität Barnaul, Russland, 232-236.
  • Kic-Drgas, J. (2010): „Linguistische und psychodidaktische Grundlagen des Fremdsprachenlernens im Seniorenalter.“ W: Glottodidactica XXXVI, 189-201.
  • Kic-Drgas, J. (2010): „Überlegungen zur Motivation polnischer Senioren zum Fremdsprachenlernen.“ W: Myczko, K. (Hrsg.): Reflexion als Schlüsselphänomen der gegenwärtigen Fremdsprachendidaktik, Posener Beiträge zur Germanistik Band 27. Frankfurt am Main u.a.: Peter Lang, 279-291.
 
2009
 
  • Kic-Drgas, J. (2009):  „Jakość w nauczaniu języków obcych.” („Qualität und Fremdsprachendidaktik”). W: Lingwistyka Stosowana I, 81-91.
 
 
 


Kontakt
Wydział Neofilologii
Instytut Lingwistyki Stosowanej UAM
al. Niepodległości 4,
61-874 Poznań
                             
Sekretariat
tel. +48 61 829 29 25
fax. +48 61 829 29 26
                             
Webmaster
Mateusz Ławniczak
mateusz@amu.edu.pl
                             
Media społecznościowe