dr Artur Urbaniak

Email
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ORCID iD
ResearchGate Profile 
Omega 
 
Aktualne stanowisko i funkcje
starszy wykładowca

Dyżur via Microsoft Teams
semestr letni - poniedziałek, godz. 16:30-18:15
Link do dyżuru

Podstawowe dziedziny badań naukowych

  • Komunikacja polityczna
  • Wystąpienia publiczne
  • Kompetencja komunikacyjna
  • Komunikacja niewerbalna
  • Retoryka i pragma-retoryka
  • Dydaktyka języka angielskiego
  • Andragogika
 
Dydaktyka
  • Język angielski specjalistyczny (techniczny)
  • Język angielski akademicki
  • Wystąpienia publiczne
 
Wybrane publikacje


Monografia:

Urbaniak A. 2014. Rola elementów werbalnych i niewerbalnych w komunikacji politycznej końca XX i początku XXI wieku na podstawie analizy wybranych wystąpień medialnych polskich polityków. Poznań: Katedra Ekokomunikacji UAM.

Artykuły / rozdziały w monografiach: 
 
 Urbaniak A., Bielak M. 
2021Towards designing a Public Presentation Evaluation Tool (PPET): A pragma-rhetoric insightIn: M. Krawiec, F. Klickaya, G.Sanchez-Sanchez and E. Castello (eds.). New Themes and Dimensions in Applied Linguistics. Hamburg: Verlag Dr. Kovac145-165.

Bielak, M. Urbaniak A. 2021„Analiza dyskursu politycznego w kontekście wypierania komunikatora z prawidłowo funkcjonującego środowiska kulturowo-językowo-komunikacyjnegoW: A. Hau i M. Trendowicz (red.). W poszukiwaniu tożsamości językowej. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego13-27.

 Urbaniak A. 2020Remarks on developing ICC in tertiary education students: Towards becoming a civis totius mundi. In: M. Krawiec (ed.). Challenges and Opportunities in FLA. Hamburg: Verlag Dr. Kovac. 97-114.

Krawczak M., Urbaniak A. 2019. „Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych na poziomie akademickim. Ars bene dicendi na przykładzie mowy oskarżycielskiej Hipolita Kiryłowicza z powieści Bracia Karamazow Fiodora Dostojewskiego”. Scripta Neophilologica Posnaniensia, 19 . 103-115.

Urbaniak A. 2019. Kompetencje komunikacyjne a konkurencyjność na rynku pracy w dobie czwartej rewolucji przemysłowej. W: M.I. Bielak, M. Krawczak, W. Maliszewski (red.). Wymiary instytucjonalnej przestrzeni komunikacyjnej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. 199-213.

Urbaniak A. 2018. „Piękny umysł. O konieczności rozwijania kompetencji interpersonalnych u studentów uczelni technicznych”. W: M.I. Bielak, S. Puppel, W. Maliszewski (red.). Linguolabourese: Language and Communication in Action. Advances in Linguistics. Piła: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica. 77-94.

Urbaniak A., Buczowski, M. 2018. „Czy nadchodzi era politycznych celebrytów? Język dyskursu politycznego w mediach cyfrowych”. W: J. Wiertlewska (red.). Język – dydaktyka – komunikacja. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK. 153-178.

Urbaniak A. 2017. „Larva, pupa, imago. Próba redefinicji pojęcia wizerunku politycznego w ujęciu komunikologicznym”. Scripta Neophilologica Posnaniensia, 18. 365-376.

Urbaniak A. 2016. “Developing communicative competence in digital natives. A weblog as a tool for teaching writing skills in tertiary education”. In: M.I. Bielak, J. Taborek (eds.), A dialogic contribution to determinants of glottodidactic space. Piła: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica. 141–154.

Urbaniak A. 2016. „Kompetencje komunikacyjne: Czy polska scena polityczna jest gotowa na swojego Jesse ‘the Body’ Venturę?”. Journal of Linguistic and Intercultural Education JoLIE, 9. 193–205

Urbaniak A., 2015. “Developing communicative competence in ESL adult learners through the implementtion of a computer-mediated tool. Journal of Linguistic and Intercultural Education JoLIE, 8. 225–238.

Urbaniak A. 2015. „Komunikowanie polityczne w skali mikro: dyskurs pomiędzy nauczycielem a uczniem jako odzwierciedlenie relacji 'rządzący – rządzeni'”. W: S. Puppel (red.). MOTEK. Motywy ekolingwistyczne: w stronę ekoglottodydaktyki. Scripta de Communicatione Posnaniensi VII. 165–179.

Urbaniak, A. 2011. „Przyczynek do badań nad rolą języka gier komputerowych w rozwoju współczesnego człowieka w świetle hipotezy Sapira-Whorfa”. W : S. Puppel, (red.). Transkomunikacja. Poznań: KEKO UAM. 113-123.

Urbaniak, A. 2010. “E-learning: the role of new technologies in the process of foreign language teaching and learning”. W: A. Kańczukowska-Stadnik (ed.). Innovative Management Journal 3(1). Poznań: Poznan University College of Business. 39-43.

Urbaniak, A. 2009. „Kultura a język. Rola gier w rozwoju językowym współczesnego człowieka w świetle hipotesy Sapira-Whorfa”. W: A. Surdyk i J. Z. Szeja (red.). Homo Ludens. Czasopismo ludologiczne Polskiego Towarzystwa Badania Gier. Poznań: Polskie Towarzystwo Badania Gier i Instytut Lingwistyki Stosowanej, UAM. 269-278.

Urbaniak, A. 2007. Teaching a foreign language to adults. An andragogical approach”. W: D. Werbińska, B. Widawska (red.). Wschód-Zachód. Dialog kultur. Słupsk: Akademia Pomorska w Słupsku. 208-213.


Wykłady gościnne: 

maj/czerwiec 2021 
Polytechnic Institute of Bragança (IPB) 
School of Education
 
 


Kontakt
Wydział Neofilologii
Instytut Lingwistyki Stosowanej UAM
al. Niepodległości 4,
61-874 Poznań
                             
Sekretariat
tel. +48 61 829 29 25
                             
Webmaster
Mateusz Ławniczak
mateusz@amu.edu.pl
                             
Media społecznościowe