Aleksandrzak Magdalena, Doktor

Adresse
Institut für Angewandte Linguistik der Adam-Mickiewicz-Universität
Collegium Hipolita Cegielskiego
ul. 28 Czerwca 1956 nr 198
61-485 Poznań/POLEN
Telefon
(+48 61) 8292930
Raum 105
E-Mail
Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!
Derzeitige Stellung und Funktion
wissenschaftliche Mitarbeiterin
Forschungsschwerpunkte
Fremdsprachendidaktik (Glottodidaktik), Englisch als Fremdsprache, Didaktik und Methodik Englisch als Fremdsprache,Lernerautonomie, Forschungsmethodologie Angewandte Linguistik, Language  Awareness
Lehrveranstaltungen
 
Didaktik und Methodik Englisch als Fremdsprache, Allgemeine Sprachpraxis Englisch, Grammatik des Englischen
Internationale Zusammenarbeit
2008    Universität Malaga
LLP Erasmus-Stipendium
Publikationsverzeichnis
Aufsätze:
Aleksandrzak, M. 2014. Functions of Self-assessment in Teaching and Learning Speaking Skills. In: M. Krawiec (Hrsg.). Cross-curricular Dimensions of Language Learning and Teaching. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
Aleksandrzak, M. 2014. Aspects of the Learner-oriented and Discourse-based Teaching of Speaking – from the Theoretical and Students’ Perspectives. In: S. Adamczak-Krysztofowicz, A. Szczepaniak-Kozak (Hrsg.). Kultur – Kommunikation –Kreativitat – Reflexivitat. Beitrage zum universitaren Fremdsprachenunterricht. Frankfurt am Main: Peter Lang.
Aleksandrzak, M. 2014. Świadomość językowa i jej funkcje w dydaktyceautonomizującej. In: E. Wąsikiewicz-Firlej, H. Lankiewicz, A. Szczepaniak-Kozak (Hrsg.). Culture and Creativity in Discourse Studies and Foreign Language Pedagogy.Wydawnictwo PWSZ w Pile. 179-194.
Aleksandrzak, M. 2013. Approaches to Describing and Analyzing Classroom Communication. Glottodidactica XL/1. 129-145.
Aleksandrzak, M. 2011. How to Promote Effective Speaking Development at Advanced Level – Problems of Approach and Syllabus Framework. In: C. Badstubner-Kizik, (Hrsg. ). Linguistik anwenden. Posener Beitrage zur Angewandten Linguistik 1. Frankfurt am Main: Peter Lang. 223-233.
Aleksandrzak, M. 2011. Problems and Challenges in Teaching and Learning Speaking at Advanced Level. Glottodidactica vol. XXXVII. 37-48.
Aleksandrzak, M. 2010. Autonomy in Teaching and Learning English at the Advanced Level – between Theory and Practice. Glottodidactica vol. XXXVI. 119-131.
Aleksandrzak, M. 2008. Idea autonomii w nauce języka obcego – między teorią a praktyką. Materiały konferencyjne – konferencja z okazji jubileuszu 55-lecia SJO Politechniki Poznańskiej.
Aleksandrzak, M. 2007. Cele i formy ewaluacji sprawności mówienia na poziomie zaawansowanym. Neofilolog 30. 34-42.
Aleksandrzak, M. 2006. Rola wiedzy metakognitywnej i strategii metakognitywnych w kształtowaniu autonomii uczących się.Neofilolog 29. 4-16.
Aleksandrzak, M. 2005. Indywidualizacja treści nauczania.In: K. Karpińska-Szaj, (Hrsg.). Nauka języków obcych w dobie integracji europejskiej. Łask: Oficyna Wydawnicza Leksem. 261-273.
Aleksandrzak, M. 2004. Jak poprawić płynność i naturalność wypowiedzi?In: A. Surdyk (Hrsg.). Nowa matura. Język angielski. Warszawa: Wydawnictwo Bauer. 86-89.
Aleksandrzak, M. 2004. Metodologia action research w badaniach nad autonomią ucznia. In: M. Pawlak, (Hrsg.). Autonomia w nauce języka obcego. Poznań – Kalisz: Wydział Pedagogiczno – Artystyczny UAM w Poznaniu. 111-124.
Aleksandrzak, M. 2002. Rozwijanie umiejętności samooceny. In: W. Wilczyńska, (ed.). Autonomizacja w dydaktyce języków obcych – doskonalenie w komunikacji ustnej. Poznań: Wydawnictwo Naukowe.  257-271.
Aleksandrzak, M., Gajewska-Głodek, I., Nowicka, A., Surdyk, A. 2002. Współpraca dydaktyczna na poziomie zaawansowanym: cele, zasady i formy. In: W.  Wilczyńska , (Hrsg.). Autonomizacja w dydaktyce języków obcych -  doskonalenie w komunikacji ustnej. Poznań: Wydawnictwo Naukowe.  85-107.
Aleksandrzak, M.2001. Samoocena jako element ewaluacji w półautonomicznym  uczeniu się języka obcego – wprowadzenie do projektu badawczego. Neofilolog20. 34-39.
Aleksandrzak, M. 1997. An overview of linguistic research - Nuyts, W. Vonk. 1996. Discourse factors in the use of epistemic expressions in Dutch: an experimental investigation. Glottodidactica vol. XXV. 143-145.
 
 


Kontakt
Wydział Neofilologii
Instytut Lingwistyki Stosowanej UAM
al. Niepodległości 4,
61-874 Poznań
                             
Sekretariat
tel. +48 61 829 29 25
fax. +48 61 829 29 26
                             
Webmaster
Mateusz Ławniczak
mateusz@amu.edu.pl
                             
Social media